Όπως είναι γνωστό η δυνατότητα για αναγνώριση των 5 "πλασματικών"-"μάχιμων" ετών για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας αφορά μέχρι σήμερα όσους έχουν υπηρετήσει σε συγκεκριμένες Υπηρεσίες - τις λεγόμενες μάχιμες - όπως αυτές κάθε φορά καθορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία.
Η συζήτηση για τον επανακαθορισμό και επαναπροσδιορισμό των λεγόμενων μάχιμων Υπηρεσιών αποτελεί διαχρονικά αντικείμενο συζήτησης. Κατά καιρούς μάλιστα επιτυγχάνεται η διεύρυνση της 'λίστας' των Υπηρεσιών αυτών, όπως πρόσφατα έγινε για το Λιμενικό Σώμα με την συμπερίληψη των περιπτώσεων των Επισκευαστικών Βάσεων και του Κέντρου Επιχειρήσεων.
Ωστόσο η συζήτηση για τη λίστα των ασφαλιστικά-συνταξιοδοτικά "μάχιμων" Υπηρεσιών αποτελεί ένα ψευδοδίλλημα. Και υπάρχουν μάλιστα και εκείνες οι φωνές που υποστηρίζουν ότι η δυνατότητα για αναγνώριση των 5 "μάχιμων" ετών θα πρέπει να δοθεί χωρίς περιορισμούς ως προς την Υπηρεσία στην οποία υπηρετεί κάποιος.
Αποτελεί κομβικής σημασίας το γεγονός ότι για τα Σώματα Ασφαλείας ο χρόνος αυτός που αναγνωρίζεται στο διπλάσιο αποτελεί ουσιαστικά ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ (και όχι πλασματικό) χρόνο υπηρεσίας, αφού τα στελέχη εργάζονται 6 ή 7 ημέρες την εβδομάδα. Για το λόγο αυτό εξάλλου κατ' εξαίρεση για τα Σώματα Ασφαλείας (και μόνο για αυτά) η παραπάνω αναγνώριση πραγματοποιείται με καταβολή εισφορών που υπολογίζεται επί της αποζημίωσης που καταβάλλεται για εργασία πέραν του πενθημέρου.
Ο συγκεκριμένες χρόνος που μπορεί να αναγνωριστεί, συναρτάται ευθέως με τον επιπλέον χρόνο παροχής εργασίας πέραν του πενθημέρου των στελεχών, ο οποίος αναμφισβήτητα καθορίζεται από τις κατά περίπτωση Υπηρεσιακές ανάγκες ακόμη και για εκείνες τις Υπηρεσίες που δεν περιλαμβάνονται σήμερα στις 'μάχιμες' (π.χ. Υπουργείο/Αρχηγείο κλπ)
Ως εκ τούτου δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι κάθε στέλεχος που εργάζεται πέραν του πενθημέρου θα έπρεπε να έχει το δικαίωμα για αναγνώριση κατά μέγιστο 5 "μάχιμων" ετών ενώ κάθε περιορισμός του δικαιώματος βάσει της Υπηρεσίας στην οποία υπηρετεί το στέλεχος δεν έχει εύλογη δικαιολογητική βάση.
Η θεσμική προσέγγιση του Κράτους για το τον τρόπο αναγνώρισης της μάχιμης πενταετίας των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας, όπως αποτυπώνεται στην οικεία αιτιολογική έκθεση του αρμόδιου Υπουργού και παραθέτουμε παρακάτω, είναι χαρακτηριστική και αποκαλυπτική:
|
Αιτιολογική Έκθεση, Αθήνα 9 Ιουλίου 2010, Ο Υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου (Προσθήκη - Τροπολογία στο Σχέδιο Νόμου "Μεταρρύθμιση Ασφαλιστικού Συστήματος του Δημοσίου και Συναφείς Διατάξεις")
|
ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
limenikidrasi.blogpost.gr